Langs de kust via Noosa naar Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Hans Hofman - WaarBenJij.nu Langs de kust via Noosa naar Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Hans Hofman - WaarBenJij.nu

Langs de kust via Noosa naar Brisbane

Door: Hans Hofman

Blijf op de hoogte en volg Hans

10 September 2016 | Australië, Brisbane

8 september
Weer een dagje toeren om langzaam maar zeker in de buurt van Brisbane te komen. Via Maryborough, Tin Can Bay en Gympie naar Noosa gereden.
Daar zou op de North Shore een mooie camping zijn volgens dochterlief.
Om er te komen moest je eerst met een pondje over en daarna door een stuk natuurgebied. En inderdaad een camping midden in de duinen aan de kust, Noosa North Shore Beach Campground. Mooi plekje gevonden met uitzicht op zee. Dat laatste bleek achteraf niet zo slim want er was veel wind en die stond nu recht op de camper. Om een beetje warm te zitten moest ik een plekje uit de wind zoeken achter de camper. Maar wel een erg mooie omgeving met hoge golven. Helaas m'n surfplankje niet bij me :-)

En wat nog mooier was, op de camping liep ik voor het eerst een kangoeroe tegen het lijf. Na 2 weken lang alleen maar dode kangoeroes langs de weg toch wel een leuke afwisseling. Wel oppassen, want hij/zij had een paar enorme nagels aan z'n voorpoten en ik had niet veel zin om uit te proberen hoe dat aanvoelt als ie boos wordt.
Eigenlijk was het ook niet zo een fijn idee dat die kangoeroe hier rondliep, want na 6 uur was het stikdonker. En het leek me geen fijne ervaring om plotseling tegen dat beest aan te lopen als ik op weg ging naar de toilet. Dat is gelukkig niet gebeurd. Wel flinke plensbuien s'nachts. Queensland, The Sunshine State noemen ze dat.

9 september
Vroeg wakker en maar weer op pad. Nu langs de kust bij Noosa Heads en verder naar het zuiden tot aan Caloundra. Als je ooit een mooi plekje zoekt voor een huis aan het water, bootje voor de deur en eigen stukje strand, dan zit je hier goed. Allemaal lagunen met rondom prachtige villa's. Jammer dat het weer ook deze dag niet meewerkte. De ene bui na de andere. Bij regenwouden snap ik dat het veel regent, maar die zijn hier niet.

Daarna was het mijn bedoeling om naar de Australian Zoo te gaan. Dat is het dierenpark waar Steve Irwin, The Croc Hunter, vroeger met zijn krokodillen liep te spelen. Hij is uiteindelijk gestorven doordat hij is gestoken door een pijlstaartrog. Niet opgevreten door een krokodil dus zo zie je maar weer dat krokodillen lang niet zo gevaarlijk zijn als pijlstaartroggen.
Helaas heb ik vermoedelijk ergens een afslagje gemist want ik heb het niet kunnen vinden.

Daarna maar doorgereden naar Scarborough. Dat ligt aan de kust, zo'n 40 km ten noorden van Brisbane. Aangekomen op de camping scheen het zonnetje lekker dus ik optimistisch een was in de wasmachine gegooid. Kon ik tenminste deel 2 van de reis met wat schone spullen beginnen. Alles netjes opgehangen en jawel hoor, nog geen 10 minuten later begon het te plenzen. Ik dus alles maar inde camper gehangen en zat dus gezellig tussen het natte wasgoed in de hoop dat ik het s'morgens droog kon inpakken.
Ook was het restjesdag. Alles moest op, want de volgende morgen moest ik de camper inleveren. Met eten kwam ik aardig uit, maar ik had ook nog 3 flesjes bier, een halve liter wijn en een flink glas koffieliquer over. Deze avond dus als een dronken torretje naar bed :-)

10 september
Alles netjes opgeruimd en ingepakt en daarna op weg naar de Apollo dealer om m'n campertje in te leveren. Eigenlijk was het mijn bedoeling om mijn bagage daar achter te laten, maar dat kon niet bij Apollo. Ik kon een eind verderop een trein nemen en dan ergens bij een backpackers hostel mijn bagage stallen voor een paar dollar. Maar eenmaal aan de sjouw met mijn rugzak van 23 kg en mijn foto-tas van 10 kg had ik zo iets van laat maar. Ik ben toch al niet zo'n stadsmens en morgen kan ik de hele dag rondzwerven in Sydney. Ik dus een taxi gezocht en heb op mijn gemak een rustig hoekje gezocht op het vliegveld. En daar zit ik nu het laatste stukje te schrijven met een kop koffie. Straks mijn boek en dan een paar uurtjes wachten voor vertrek naar Sydney. Inmiddels heb ik al een beetje de "No Worries" mentaliteit overgenomen dus dat komt wel goed.

Ook nog even contact gehad met Hilleke in Hong Kong en die is nu onderweg voor haar laatste stukje. Dus over een paar uurtjes ontmoeten we elkaar op de luchthaven van Sydney. Mijn vlucht landt 5 minuten eerder dus kan ik op mijn gemak uitvinden waar ze ergens rondzwerft.

  • 10 September 2016 - 05:51

    Hans Hofman:

    Iedereen bedankt voor de leuke commentaren. Heb ik toch nog enigszins het gevoel dat ik het niet voor niets doe.
    Eerlijk gezegd gebruik het trouwens ook als dagboek om alles later weer een plekje te kunnen geven als ik thuis ben :-)

  • 10 September 2016 - 14:01

    Tim:

    Wat een geweldig verhaal weer Hans! Fantastisch avontuur.

    Veel plezier bij de hereniging (of samensmelting zouden ze het bij Robinson noemen, misschien toepasselijker)!

    Tim

  • 10 September 2016 - 19:37

    Karel En Lies:

    Hoi Hans, (Hilleke nog niet!),
    Wat een geweldige mooie trip heb je de afgelopen dagen weer gemaakt; zo afwisselend!
    Wel horen we je veel over regen; dat verrast ons wel een beetje over Australië, maar
    misschien ook wel normaal voor deze tijd van het jaar.
    Doe Hilleke de groetjes van ons en veel plezier samen met de reis.
    Karel en Lies.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Uluru, Australië

Actief sinds 13 Aug. 2010
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 107433

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 18 April 2017

Australië, Nieuw Zeeland en Tahiti

21 Oktober 2014 - 29 November 2014

Rio de Janeiro, Argentinië en Zuid Chili

21 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Rondje Zuid-Oost Europa

31 Augustus 2012 - 01 Oktober 2012

Kaapstad, Namibië en Botswana

24 Juni 2011 - 24 Juli 2011

Rondje Spanje en Portugal

14 Augustus 2010 - 05 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: