Nog een dagje watervallen van Iguazu - Reisverslag uit Iguaçu, Brazilië van Hans Hofman - WaarBenJij.nu Nog een dagje watervallen van Iguazu - Reisverslag uit Iguaçu, Brazilië van Hans Hofman - WaarBenJij.nu

Nog een dagje watervallen van Iguazu

Door: Hans Hofman

Blijf op de hoogte en volg Hans

25 Oktober 2014 | Brazilië, Iguaçu

Vandaag weer voor 7 uur opgestaan en snel ontbijten, want onze gids zou om 8 uur voor het hotel staan. Deze keer weer een vrouw, Gloria, die een stuk beter Engels sprak dan die van gisteren. Verder nam ze overal rustig de tijd voor en wist ook nog het nodige te vertellen over de lokale flora en fauna. Daar had ze zelfs boekjes over meegenomen om ook de plaatjes te laten zien.

Vandaag was de Argentijnse kant van de watervallen aan de beurt en die hebben een breedte van ruim 2,5 km. Dus dat werd flink wandelen over paden met trappetjes omhoog en omlaag. Is dus weer flink getraind hier met de kuitspieren. Onderweg weer vele mooie uitzichtpunten op de watervallen en zijn er genoeg plaatjes geschoten. Ik ga binnenkort een speciale avond organiseren voor de liefhebbers om alle 200 foto's van de Iguazu watervallen te komen bekijken, dus houd maar alvast ruimte in jullie agenda's.

2e deel van ons programma was het Big Adventure, een boottocht over de Iguazu rivier, waarbij de boot tot bijna onder de watervallen voer. Dikke pret.
Volgens mij loopt iedereen sacherijnig rond als je een regenbui over je heen krijgt terwijl je geen jas aan hebt, maar hier zitten ze te juichen als ze zeiknat worden van een waterval. Snap ik dus niet. Op de terugweg naar het parkcentrum in de truck hadden we in elk geval weer een uurtje om op te drogen.

Vandaag waren we in elk geval wel weer op tijd terug in het hotel om nog lekker een uurtje bij het zwembad te relaxen. En vanavond zijn we het stadje Puerto de Iguazu ingegaan om daar te eten. Dat sluit dan weer ons verblijf hier af en gaan we morgen ochtend naar Salta in het Noordwesten van Argentinië.