Bezoek aan Evora - Reisverslag uit Évora, Portugal van Hans Hofman - WaarBenJij.nu Bezoek aan Evora - Reisverslag uit Évora, Portugal van Hans Hofman - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Evora

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

09 Juli 2011 | Portugal, Évora

Vandaag weer op pad. Planning was om via Evora, waar we wat wilden rondkijken, door te rijden naar Lissabon. Maar toen we eenmaal in de buurt waren van Evora hebben we die plannen toch maar omgegooid en zijn hier naar de camping gereden.

Na het afkoelende duikje in het altijd weer aanwezige zwembad zijn we op de fiets het stadje in gegaan. Een erg leuk centrum met een mooie kathedraal, die echter wel gesloten was. Het plaatselijke museum er naast was wel open, maar nog maar voor een half uurtje. Wij er snel doorheen, wat schilderijen bekeken waaronder een ijslandschap in Nederland. Een beetje misplaatst in deze temperaturen. Daarna nog de overblijfselen van een Romeinse tempel bekeken, even een terrasje gepakt en toen weer terug naar de camping. Want we wilden ook nog naar een soort Stone Henge in de buurt hier. Dit was echter te ver om te fietsen en hebben we de auto en Tosca meegenomen. Kon Tosca even lekker wandelen en eens lekker tegen een paar prehistorische stenen pissen. Het was wel iets minder indrukwekkend dan de steencirkels van Stone Henge en Carnac, maar toch wel mooi. Temeer daar het bijna zonsondergang was. In de omgeving zijn verder nog een aantal hunnebedden en alleenstaande stenen aanwezig uit de prehistorie. Ook moeten er grotten zijn met tekeningen, maar daar zijn we niet geweest.

En nu zitten we te eten met live muziek van een bandje bij het camping restaurant. Zo nog even Internetten en dan zit er weer een dag op.