Dagje Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Hans Hofman - WaarBenJij.nu Dagje Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Hans Hofman - WaarBenJij.nu

Dagje Sevilla

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

06 Juli 2011 | Spanje, Sevilla

Weer vroeg uit de veren en dus weinig geslapen.
Eerst nog even wat boodschappen doen bij een Carrefour naast de camping en daarna weer op pad naar Sevilla. Een ritje van 120km dus dat viel mee. Ook op deze camping een mooi zwembad, dus eerst weer wat verkoeling gezocht. Pas om 18:00uur zijn we richting stad gegaan met het idee dat rond die tijd iedereen weer langzaam maar zeker in beweging komt. Wij dus ook.

De camping ligt een aardig stukje buiten Sevilla, dus zijn we deze keer met de bus gegaan. Na een half uurtje waren we in de stad en daarna op zoek naar de kathedraal. Deze bleek om 17:00uur al gesloten te zijn. Wij naar het Alcazar. Daar kon je wel in, maar dan pas vanaf 21:00 inclusief een voorstelling. Omdat we rond die tijd toch wel weer terug wilden zijn op de camping hebben we dat niet gedaan. Nog wel een beetje door de kleine straatjes gezworven en wat foto’s gemaakt. Onderweg kwamen we ook nog een brandweer tegen waarbij de gasten van een BackPackers hotelletje naar buiten gejaagd waren. Leuk stukje actie maar geen brand meer te zien. Verder zijn we niet echt meer ergens in geweest.

Sevilla is best een mooie stad, maar eigenlijk zijn we nu toe aan een korte pauze en willen we morgen door naar de Algarve.
Dus even een cultuurstop inlassen. Zeker met deze warmte lijkt het me heerlijk om eens een koude duik in de zee te nemen en dan lekker lui in het zonnetje, met een koud biertje of wijntje, achterover te hangen met een goed boek.
Overigens is het nu net onder de 30 graden en lijkt het net lekker koel. Je went toch snel aan die hoge temperaturen en zelfs Tosca ligt nu niet meer hard te hijgen.