Bijna thuis - Reisverslag uit Würzburg, Duitsland van Hans Hofman - WaarBenJij.nu Bijna thuis - Reisverslag uit Würzburg, Duitsland van Hans Hofman - WaarBenJij.nu

Bijna thuis

Door: Hans

18 Juli 2013 | Duitsland, Würzburg

Gisteren, woensdag 17 juli, weer de autoweg opgezocht en vanaf daar konden we de TomTom weer gebruiken. Nog steeds maar 1 enkele weg in heel Servië. Al snel waren we bij de Croatische grens en van het eerste stuk was ook daar niet veel meer bekend dan de autoweg op de TomTom. Pas in de buurt van Zagreb begon de informatie toe te nemen.
Eigenlijk is dit een saaie route en achteraf had ik denk ik de route via de kust moeten plannen. Daar kom je door leuke plaatsjes als Dubrovnic, Zadar en Split. En daar zijn ook ruim voldoende campings.
Maar goed dat hadden we dus niet gedaan en zo schoot het wel lekker op. Eigelijk zo snel dat we besloten om maar door te rijden naar een Camping in Maribor, Slovenië, of Leibnitz in Oostenrijk.
Het werd de laatste, maar eerst nog een stukje door Slovenië. Daar heb je ook weer een Autobahn Vignet nodig en voor de 40km vonden we dat onzin. Dus zijn we binnendoor gegaan. Dat is inmiddels onze vakantietopper. We hebben al een hele verzameling vingnetten van alle bezochte landen. En vooral die van Turkije is fijn, want die is 7 jaar geldig.

Op de camping in Leibnitz hebben we de caravan neergezet en zijn eerst nog even het stadje ingegaan. Gezellige terrasjes en zo en een mooie kerk. Daarna nog een half uurtje zwemmen in het naast de camping gelegen zwembad. Eigenlijk helemaal top.
De camping ligt naast een enorm sportcomplex met tennisschool, sporthal, Semie-Olympisch zwembad, atlethiekbaan etc. Sportief volkje hier. En s'nachts heerlijk rustig.

Vanmorgen weer vroeg op pad en nu eigenlijk met het doel vrijdagavond weer thuis te zijn. We hebben geen van tweeën nog veel zin om iets te bezichtigen en in Oostenrijk of Duitsland komen we vast nog wel eens terug als we meer tijd hebben. Verder wil Hil graag nog even Natascha zien voor zij op vakantie gaat zaterdag. Dus wij richting Graz. Vervolgens een enorme berg tunnels waarbij de langste 14 km was.
Helaas moesten we buiten het autobahnvignet ook nog 2 keer tol betalen, maar ook nu schoot het weer lekker op. Bij Passau de grens over naar Duitsland en nu zitten we ongeveer 10km voor Würtzburg op een camping in het plaatsje Schwarzenau aan de rivier de Main.

Morgen nog 575 km en dan zijn we weer thuis. Als dat net zo gaat als vandaag staan we voor de avond voor de deur. En dan hebben we er 7400 km op zitten. Weer een enorme ervaring rijker met leuke dingen en aparte dingen. En toch ook wel een blik terug in de tijd.
Wat we in elk geval geleerd hebben is dat je in landen als Roemenië en Bulgarije best wel kunt kamperen, maar dan moet je dit van te voren redelijk goed plannen. En dan de betere campings uitzoeken van waaruit je de omgeving gaat bekijken.
Eindconclusie, wel de moeite waard, maar ook wel vermoeiend en soms
lastig door de taalbarriëre.
En uiteraard meer tijd plannen, maar dat wisten we eigenlijk van te voren al.