Op naar Windhoek, Namibie - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Hans Hofman - WaarBenJij.nu Op naar Windhoek, Namibie - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Hans Hofman - WaarBenJij.nu

Op naar Windhoek, Namibie

04 September 2012 | Namibië, Windhoek

Vanmorgen opgestaan met een prachtig blauwe, wolkeloze hemel. En het was windstil. Balen dus, want nu ging de kabelbaan naar de Tafelberg wel. Maar ja wij moesten om even over 10 uur naar het vliegveld en om nu dus nog risico's te nemen en de vlucht te missen leek niet handig.
Nog maar even lekker in het zonnetje gezeten en wat met de mensen zitten babbelen. Ook gezellig.

Daarna netjes op tijd op het vliegveld en we vertrokken keurig om 12:20. Super dus. We namen alleen wel met pijn in ons hart afscheid van Kaapstad. Hier willen we zeker nog terugkomen. Leuke stad, gezellige vriendelijke mensen en mediterraan klimaat. We hadden alleen een beetje pech dat er net een koudefront was. Bij vertrek zagen we zelfs sneeuw in de bergen ten noorden van Kaapstad.

Aangekomen in Windhoek International Airport werd alles een beetje anders. Het was 35 graden en er woei een stevig, maar warm briesje.
De doorgang bij de douane duurde best wel lang en pas na een uur konden we onze koffers opzoeken. Daarna op zoek naar ons vervoer, maar die was nergens te bekkennen. Navragen bij de informatie balie, maar die gaven aan dat je dan maar de reisagent moest bellen.
Daarna was er gelukkig wel iemand behulpzaam en die heeft de reisagent gebeld. Een paar keer heen en weer bellen leverde op dat er uiteindelijk iemand onderweg was. Die kwam vlak na onze belletjes en had opdracht ons om 15:30 op te halen. Klopte dus niet helemaal.
Vervolgen proberen geld te pinnen, maar dat lukte niet. Geen Mastercard geaccepteerd. De chauffeur heeft ons toen meegenomen naar een aantel pinautomaten in de stad en bij eentje konden we voor ongerveer 15 euro pinnen. De laatste hadden we meer geluk en nu kunnen we in elk geval even vooruit.

Even onze spullen in het Vondelhof Gusthouse gezet en nog snel wat boodschappen doen in een winkelcentrum hier in de buurt.
En nu zit ik naast het zwembad met de laptop. Nog even voor het donker genieten.
Helaas is het al om 18:30 donker en koelt het dan ook hard af tot ergens tussen de 10 en 15 graden. Even douchen en dan gaan we naast het Guesthouse een hapje eten. Er wordt afgeraden in het donker de stad in te gaan. Een beetje een tegenstelling als je dan eerst te horen krijgt dat Namibie het veiligste land van Afrika is. Maar alleen overdag dus. Verder is alles ommuurd en afgesloten met hekken en grote hangsloten. Ik hoop dat we daar de rest van onze rondreis geen last van hebben.