Eindelijk vakantie - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Hans Hofman - WaarBenJij.nu Eindelijk vakantie - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Hans Hofman - WaarBenJij.nu

Eindelijk vakantie

Door: Hans

01 September 2010 | Thailand, Krabi

Dag 18
Vertrek vanaf het hotel liep vlot. Om 11:15 uur stond de taxi voor de deur en werden we naar het vliegveld gebracht. Toch nog meer dan een uur rijden. Met name omdat het in het centrum erg druk was. Eigenlijk stopt dat geloof ik in Bangkok nooit. Ik zou hier gek worden als ik elke dag met de auto op pad moest.
Om 12:30 uur waren we op het vliegveld en omdat het een binnenlandse vlucht was waren we al snel bij de gate. daar moesten we wachten tot 13:15 voordat we aan boord mochten. Wij hadden al zo iets van die zal wel flink te laat vertrekken, maar nee hoor om 13:45 uur zaten we in de lucht. Dit keer een redelijk zonnige dag dus we hadden een mooi uitzicht. Alleen het grootste deel van de vlucht was over zee, dus niets dan blauw met witte wolkjes er boven.
Voor 15:00 uur waren we op het vliegveld van Krabi en binnen 20 minuten zaten we al met al onze bagage in de taxi.
Die reed ons naar een pier aan de kust. Een ritje van drie kwartier en daar werden we op een grote longtail boot gezet. Prachtig hier met allemaal kalksteen rotsen waarvan een deel door de regen is omgevormd tot druipsteen grotten.

Een half uurtje varen en we waren in het "Tonsai Bay Resort". Daar werden we op een soort tuktuk, maar dan met een scooter ernaast, gezet en naar ons bungalowtje gereden. Niet direct aan het strand, maar het viel niets tegen.
Inmiddels was het tegen 5 uur en wij snel onze zwemkleding aangetrokken en terug naar het strand.
Super relaxed. Warm zeewater en een mooi strand met palmbomen en overal in de bomen aapjes.
Tegen zessen begon het weer te betrekken en kregen we even een hoosbui over. Mooie tijd dus om een lekker koud biertje te pakken in de overdekte bar. Eindelijk de strandvakantie waar we al een paar dagen naar verlangden. Nu even gedouched en dan gaan we maar eens op zoek naar een lekkere warme hap.

Dag 19
We blijven sportief. Voor vandaag een tripje geboekt langs de eilanden van Ko Phi Phi hier in de buurt (een beetje ten zuiden van Phuket). Dat hield in dat we voor 8:30 aan het strand klaar moesten staan. Weer vroeg op dus, maar eerlijk gezegd zijn we meestal om 6:00 uur al wakker, dus dat maakt niet zoveel uit. Op het strand werden we opgehaald met een longtail boot die ons naar het volgende strand bracht. En daar lag een grote speedboot klaar. Wij dachten dat er een man of 16 meeging, maar dat bleken er meer dan 30 te zijn. Men is hier gek op zo veel mogelijk mensen in een kleine ruimte stouwen. Iets met haringen en een tonnetje of zo. Zouden dus Nederlanders kunnen zijn.
Wij zaten lekker achterin en hadden daardoor best wel redelijk veel ruimte. Nadeel daarvan bleek ook al snel, want als 2 stuks 225 pk buitenboordmotoren vol open gezet worden ga je niet alleen met zo'n 70 km per uur over het water, maar je hoort ook absoluut niets meer. Mijn oren zitten nu nog na te suizen.

Na een 3 kwartier varen werd het anker uitgegooid en kregen we een masker met snorkel. Nu had ik best al wel wat plaatjes gezien van gekleurde visjes en zo op diverse folders, maar ik was altijd in de veronderstelling geweest dat die foto's een beetje opgeklopt waren.
En dan zwem je daar met je snorkeltje en zit opeens tussen een hele school zwart/gele visjes, die zo langs je masker zwemmen. Verderop zie je een paar prachtige geel/zwarte maanvissen en vlak onder je een grote blauwe vis met enorme roze zoenlippen. Daaronder weer paarse zeeanemonen en geel koraal.
Het is net of je rondzwemt in een tropisch aquarium. In een woord geweldig!!!

Bij de volgende stop werd ook weer gezwommen in een rots inham tussen de kalkstenen kliffen en druipsteengrotten. Al met al een tropisch paradijs en, ook al omdat de lucht grotendeels blauw was en er een lekker zonnetje scheen, werd dit voor mij al snel de topdag van mijn vakantie.
Na de middag gingen we nog ergens op Ko Phi Phi lunchen en na een uurtje gingen we weer verder naar een ander bounty strand waar we ook weer een uurtje kregen om te zonnen en eventueel te snorkelen. Eerst dachten we dat het daar oersaai was, omdat er alleen zand lag op de bodem. En er waren nauwelijks vissen te zien. Maar een eindje in zee kwam je bij koraal en zaten we weer midden in hele zwermen gekleurde vissen.
Enige minpuntje, de onderwatercamera, die we hadden meegenomen, deed het niet. Bleek later dat de batterijen waren leeggelopen. Les 1 voor beginners: Altijd je materiaal controleren voor je vertrekt. Ik moest dus mijn sergeantsstrepen weer inleveren en werd gedegradeerd tot korporaal. Volgende keer opletten.

Nu zitten we lekker op de veranda van onze bungalow naar het getjirp van de vogeltjes en de krekels te luisteren met een lekker koud bietje. Tropisch paradijs dus en ik zou er geen moeite mee hebben hier nog een paar weken te blijven.