Op weg naar Budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Hans Hofman - WaarBenJij.nu Op weg naar Budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Hans Hofman - WaarBenJij.nu

Op weg naar Budapest

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

24 Juni 2013 | Hongarije, Boedapest

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan en daarna even lekker wandelen met de hond langs de Donau. Goed ontbijtje en voor tienen reden we weg. Best wel vroeg voor ons doen.
Eerst naar Melk waar we door de altstadt naar het Benedictijner klooster zijn geklommen over stijle weggetjes.
De abdij van Melk (stift) is een benedictijner klooster die stamt uit ongeveer 1100 en daarna in de 18e eeuw is uitgebreid met een barokke kerk en enorme kloostergebouwen. Een indrukwekkend pand met veel goud en beelden. Moeten arme jongens zijn geweest die monniken.
Weer beneden in de altstadt maar even een terrasje gepakt en omdat het nog vroeg was hebben we het maar bij koffie gehouden.

Vervolgens weer op pad richting Budapest. Nog maar 350 km, dus dat was een relatief kort ritje en omdat het zondag is was er ook niet veel verkeer.
En nu zitten we dan op camping Haller dicht bij het centrum van Budapest.
Bijna 1500 km gehad en is het nu rond de 30 graden. Tosca weer niet blij, maar nu vanwege de warmte. Ik kom goed weg met een koud biertje, maar zij heeft daar niets mee.

Vanavond met de fiets op pad gegaan. Een kwartiertje en je zit in het centrum. Daar hebben we een kabeltreintje genomen naar het burchtpaleis. Boven heb je een mooi uitzicht over de stad. Naarmate het donkerder wordt en er meer lichtjes aangaan wordt het steeds mooier. Op de terugweg nog even een terasje gepakt en nu zitten we nog even in de koelte buiten bij de caravan.