Op weg naar ---- - Reisverslag uit Melk, Oostenrijk van Hans Hofman - WaarBenJij.nu Op weg naar ---- - Reisverslag uit Melk, Oostenrijk van Hans Hofman - WaarBenJij.nu

Op weg naar ----

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

22 Juni 2013 | Oostenrijk, Melk

Vrijdag ochtend best wel op tijd vertrokken. Net even over half 11 reden we thuis weg richting Arnhem en de Duitse grens. Vrijdag en dan zijn de wegen meestal lekker rustig. Nu gelukkig ook en we zijn lekker opgeschoten met maar een enkele file.
Tegen 7 uur zijn we gestopt op een camping bij Würtzburg. Tosca even lekker zwemmen in de naastgelegen rivier. Op het gemakje eten en lekker op tijd naar bed. Hil lag al vroeg, want die was een beetje ziek.

Vanmorgen op het gemak ontbeten en weer op pad. Via Nürnberg, Regensburg en Passau reden we Oostenrijk binnen.
Vandaag was het best wel lekker weer. Alleen de temperatuur liep langzaam op naar 28 graden. Tegen de avond kregen we dan ook een enorme donderbui met hagel en stond de weg binnen een paar minuten blank. Eenmaal in Melk moesten we eerst nog even zoeken naar een camping, maar die bleek gesloten te zijn. Een eind verder was nog een camping aan de Donau en daar zijn we nu gestopt. Met uitzicht op een mooi kasteel. Eenmaal op onze plek kregen we de zelfde bui nog een keer en lag de hond al snel bibberend in de caravan.
Omdat het buiten niet te doen was zijn we maar het bijbehorende restaurant ingedoken en hebben daar op ons gemak gegeten. Daar hadden ze foto's van 2 weken terug, waarbij het water ongeveer halverwege de muren had gestaan. En nu staat het water zo'n 15 meter lager en stroomt nog steeds enorm hard. Echt bizar hoe hoog dat water dan gestegen is.

En nu zitten we lekker buiten op een zwoele zomeravond te genieten van de voorbijvarende rondvaartboten en de overdosis steekmuggen.

• 23 Juni 2013 - 16:01

Natascha:

Ziet er weer goed uit pa! Ben benieuwd naar de rest van de reis!
    X