Naar Palmwag via Hentiesbaai en Twyfelfontijn - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Hans Hofman - WaarBenJij.nu Naar Palmwag via Hentiesbaai en Twyfelfontijn - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Hans Hofman - WaarBenJij.nu

Naar Palmwag via Hentiesbaai en Twyfelfontijn

Blijf op de hoogte en volg Hans

21 September 2012 | Namibië, Swakopmund

Vandaag vetrokken we weer uit Swakopmund richting Twyfelfontijn, deels langs de kust tot aan Hentiesbaai. In eerste instantie was de planning om door te rijden naar Cape Cross, waar een enorme zeerobbern kolonie leeft. Maar omdat we dit nu al de vorige dag gezien hadden en ons verteld werd dat je het in Cape Cross niet langer uithoudt dan een half uurtje wegens de stank, hebben we dat maar niet gedaan. Scheelt weer een flinke omweg en we hebben de komende 2 dagen een kilometer of 750 af te leggen.
Vroeg van start dus, ontbijtje en rijden maar. Naar Hentiesbaai konden we flink doorrijden over een met zout verharde zandweg. In Hentiesbaai weer getankt en even wat spullen ingekocht. Hier komen veel Zuid-Afrikanen om te vissen langs de kust. Ze hebben dan aan hun voorbumper een paar enorme vishengels van een meter of 5 vastgezet. Zou bij ons niet eens kunnen, want bij het eerste viaduct zijn ze al afgeknapt. Daarmee rijden ze dan het strand op en vissen maar. Ik heb wat foto's gezien van de vangst. Varieert tussen de 1 en 2 meter en soms haaien.

Na Hentiesbaai landinwaarts richting Uis waar we steeds vaker weer wild tegenkwamen. alleen helaas niet de woestijnolifant die hier voorkomt. Wel werd de weg weer ouderwets hobbelig, maar ja alles went.
En daarna naar Twyfelfontijn waar op de rotsen tekeningen zijn aangebracht van dieren, voetafdrukken etc. Hier een rondleiding gehad van Maria, een van de gidsen. Sommige tekennigen zijn gedateerd op 6000 jaar oud. En nog steeds goed bewaard gebleven.

Omdat we flink opschoten zijn we nog een stuk doorgereden naar Palmwag. Achteraf geen spijt van want ook deze camping was super met een eigen keukentje, braai, afdakje met zitje etc. Was alleen inmiddels weer donker geworden en op weg naar de toilet zag ik een bordje dat je moest oppassen voor olifanten. Ik dacht dat dit een geintje was dus verder niet op gelet. Toen ik in het keukentje het vlees stond klaar te maken voor de braai hoorde ik aan de andere kant achter de bosjes een luid gesnuif en de bosjes begonnen heen en weer te schudden. Nu was het behoorlijk donker dus in eerste instantie kon ik niet zo veel zien. Een stukje omgelopen en jawel hoor, daar stond een enorme olifant met slagtanden van bijne 2 meter de struikjes uit de grond te rukken en deze smakelijk te consumeren. Hij liep doodleuk tussen de campers door, wat soms maar net paste. Ik dus rennen voor m´n fototoestel en flitser. Zal je net zien dus, storing, ding werkte niet. Oude toestelletje gepakt, maar ook die flitser werkte niet goed. Het beest trok zich ondertussen niet veel van mij aan. Maar Hil wilde absoluut niet meer alleen over de camping lopen.

Na het eten zijn we nog even naar het restaurant gelopen voor een kop koffie en hebben ze me daar een kabeltje gegeven om even op Internet te kunnen. Onvoorstelbaar wat ze hier niet proberen om het naar je zin te maken. Zelfs olifanten sturen ze de camping op.
Overigens hebben we s´nachts heerlijk geslapen. Wel weer flink koud.