Terug naar Windhoek - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Hans Hofman - WaarBenJij.nu Terug naar Windhoek - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Hans Hofman - WaarBenJij.nu

Terug naar Windhoek

21 September 2012 | Namibië, Windhoek

Het is vakantie en wat doe je dan. Je staat om 5:10 uur op. Even snel douchen, want we moesten om 5:40 uur bij de poort zijn voor de gamedrive. Was fris, maar wel te doen. Maar daarna gingen we op pad in de open jeep. En toen werd het al snel kouder met de rijwind. Eerst een aantal hekken door waarvoor de bewaker uit z'n bed moest komen en daarna de weg naar boven om op het plateau te komen. Daar een tijdje rondgereden en zagen we een aantal vogels. Maar daar bleef het bij. Inmiddels was de zon ook op en om 8 uur gingen we naar een waterhole waar een ontbijtje werd uitgedeeld. Verder weer niets te zien dan vogels. Ben je daar zo vroeg voor opgestaan.

Na het ontbijt weer verder en we kwamen steed meer drollen, sommige vers, van een neushoorn tegen. Maar ja om nu een foto van een drol te maken leek me ook niet helemaal geschikt. Het beest zelf hebben we nooit gevonden.
Bij de volgende waterhole hadden we meer geluk. Daar stond een knots van een buffel water te tanken. En daarna ging hij er op zijn gemak in liggen. Nog even geduld en toen kwamen er nog 3 aan. Een zonder hoorns, een met maar 1 hoorn en een compleet met 2 hoorns. Was wel een samenraapsel, maar mooi om te zien. Toch nog leuke plaatjes kunnen schieten.
Onderweg ook nog een eland antilope gezien, een klip antilope en wat giraffen. Daaar moesten we het weer mee doen op de vogels na. Gelukkig hadden we een paar Australieers bij ons die continue in en vogelboekje de bijbehorende namen opzochten. Hebben wij weer. De volgende keer neem ik ook m'n vogelboekjes mee. Daar zijn er veel meer van dan groot wild in Namibie.
Om 10:30 uur waren we weer terug op de camping. Daar in snel tempo al onze spullen ingepakt en om 12 uur waren we op pad. Terug naar Windhoek om de auto in te leveren bij Kea.

Na 2 en een half uur scheuren over grotendeel asfaltweg waren we in Windhoek. Volgetankt en daarna door naar het vliegveld om de auto in te leveren. Dat kostte uiteraard weer een uurtje en uiteindelijk waren we om 17:00 uur in Vondelhoff Guesthouse in Windhoek. Zwembroekje weer aan, duik in het zwembad, biertje er bij en eindelijk weer Internet. Site bijwerken dus. Kom alleen aan te veel foto's, dus ik zal er een paar af moeten halen.

Morgen vliegen we naar Maun in Botswana en de dag daarop gaan we naar de Okavage Delta.
Vermoedelijk daar wer geen Internet, dus zal het wel weer even stil worden.