Een dagje de stad verkennen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Hans Hofman - WaarBenJij.nu Een dagje de stad verkennen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Hans Hofman - WaarBenJij.nu

Een dagje de stad verkennen

Blijf op de hoogte en volg Hans

03 September 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vanmorgen op het gemak opgestaan en ontbeten. Tegen 10 uur weer op pad met de scooter. Helaas begon de dag met bewolking, maar tegen dat we op pad waren begon het al open te trekken en dus wilden we eerst kijken of we met de kabelbaan op de Tafelberg konden komen. Maar helaas die ging niet want het zicht was slecht en er stond teveel wind.
Wij nog een stukje doorgereden naar boven, maar ook de weg was verderop afgesloten met een ketting.

Dus dan maar terug en zijn we langs de kust naar het centrum gereden. Hier stonden afwisselend prachtige villa's en appartementen complexen, maar niet overdreven hoog. Er waren zeker plekjes bij waar je uitstekend kunt overwinteren.

Uiteindelijk kwamen we bij Victoria & Albert Waterfront. Dit is een oud deel van de haven dat ze hebben omgebouwd tot een groot uitgaanscentrum met winkels, een aquarium, restaurantjes, barretjes en bioscopen. Lijkt een beetje op Batavia Stad in Lelystad, maar dan stukken groter. Hier hebben we even een uurtje op een terrasje in het zonnetje gezeten en dat heeft dus tot gevolg dat ik nu weer knalrood ben. Gaf toch weer het wintersportgevoel, want het zonnetje brand geweldig. Maar zodra je in de wind komt of in de schaduw, dan is het koud.

Als laatste zijn we naar de overkant van de Tafel Baai gereden over de snelweg. Was weer leuk. Althans dat vond ik. Hil was niet helemaal blij geloof ik en is op het strand even gaan zitten bijkomen. Maar ja we moesten de zelfde weg ook terug, dus was weer spannend. Het scootertje gaat in elk geval niet harder dan 70 op de teller. Maar we konden de rest van het verkeer aardig bijhouden.

Terug in de stad moesten we op zoek naar de verhuurder, want we moesten het scootertje voor 5 uur inleveren. Inmiddels hebben we wel ontdekt dat Kaapstad een redelijk eenvoudige stad is om je weg te kunnen vinden. De stad slingert zich om een aantal bergen en is meestal niet breeder als 10 straten. Overigens vinden we het allebij wel een mooie, schone en gezellige stad. Zeker een bezoek waard.
We zijn helaas niet in de Townships geweest, want dan verandert dat beeld vermoedelijk wel een beetje.

En nu zitten we inmiddels weer op het gemakje aan een biertje in het guesthouse. En dan morgen weer vliegen naar Windhoek.