Nog een dagje Lissabon - Reisverslag uit Costa de Caparica, Portugal van Hans Hofman - WaarBenJij.nu Nog een dagje Lissabon - Reisverslag uit Costa de Caparica, Portugal van Hans Hofman - WaarBenJij.nu

Nog een dagje Lissabon

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

11 Juli 2011 | Portugal, Costa de Caparica

Vandaag eens vroeg opgestaan en hebben we weer het veerbootje naar Lissabon genomen en waren voor 10:00uur in de stad.
Met de fiets uiteraard. Dit is overigens voor iedereen een aanrader die Lissabon wil bezoeken. Overal zijn stukken afgezet als fietspad, vaak deels gecombineerd met wandelpaden. En zolang je langs de Taag blijft rijden is het nog helemaal vlak ook. Onderweg kwamen we onder dehangbrug door, de Ponte 25 de Abril. Bovenlangs rijden de auto’s over een ijzeren wegdek met ribbels en dat maakt een enorme partij herrie. Aan de onderkant rijden de treinen die daar nog wat geluid aan toevoegen. Ik zou er niet de hele dag in de buurt willen zitten.
Verder zijn we langs de kades doorgereden naar de wijk Baixa, naar de Praca de Comércio. Dit is een groot plein omgeven door mooie gebouwen met arcaden en veel terrasjes. Hier hebben we een kaartjes genomen voor lijn 28. Dat is en oud trammetje die door het oude Lissabon rijdt, soms door straatje waar hij maar net doorheen kan. Halverwege zijn we uitgestapt om het kasteel van São Jorge te bezoeken. Een vesting met daarbinnen weer kleine straatjes en hoge muren. Vanaf hier heb je een prachtig uitzicht over de stad. Daarna weer verder met het trammetje en zijn we uitgestapt op de plek waar we onze fietsen hadden gestald. Met de fiets weer terug naar de veerboot en terug naar de camping waar we om 16:00uur waren.

Daar even wat gegeten en daarna met Tosca naar het strand. Helaas was het inmiddels een beetje betrokken en er stond een fris windje, dus dat hebben we niet zo lang volgehouden.
Om 20:00uur zijn we weer teruggegaan naar Lissabon en hebben daar het ritje met lijn 28 afgemaakt. Achteraf niet zo handig, want dat kostte zowat een uur. En s’avonds is er niet zo veel te zien en de tram was erg druk.
Een hapje eten op een terrasje aan de Taag en nu zijn we inmiddels weer terug op de camping.