Segovia - Reisverslag uit El Escorial, Spanje van Hans Hofman - WaarBenJij.nu Segovia - Reisverslag uit El Escorial, Spanje van Hans Hofman - WaarBenJij.nu

Segovia

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

01 Juli 2011 | Spanje, El Escorial

Een rustige start en daarna zijn we naar een stuwmeer gegaan hier in de buurt. Lekker luieren en Tosca lekker zwemmen. Even de batterij weer opladen is af en toe nodig.

Om een uur of 4 zijn we weer op pad gegaan naar Segovia.
Hier staat nog een prachtig Romeins aquaduct van 2000 jaar oud en nog steeds in perfecte staat. Ook het oude centrum is een verademing na Madrid. Een mooie kathedraal aan het Plaza Mayor en een kasteel dat als voorbeeld heeft gediend voor het kasteel dat Walt Disney heeft gebruik in zijn verhalen van Doornroosje en dat nu dus ook in Disneyland staat.
We konden helaas niet in het kasteel want het toeval wilde dat een of andere hoge legerpief het had afgehuurd voor de trouwerij van zijn zoon of dochter. Allemaal sterren en lintjes op de toegangsbrug en de dames in hun beste jurken. Uiteraard nog even de bruid op een plaatje gezet en daarna hebben we zelf maar een bamket aan laten rukken bij een restaurantje.
Vermoedelijk iets minder verfijnd dan op het kasteel, maar wel allervriendelijkst geserveerd.
Leuk is hier de drukte die na 7 uur op gang komt. Dan gaat jong en oud de straat op en zie je bankjes vol met oudjes. En iedereen klets dwars door elkaar heen. Wat kunnen die Spanjaarden lullen zeg.

Enorm gezellig du om mee te maken, totdat je op de camping komt en daar ontdekt dat er een invasie heeft plaatsgevonden van Spanjaarden. Het is weekend en dan stroomt de stad leeg en wordt de koelte van het land opgezocht.
En dan wordt dat gekwebbel zo rond 12 uur in de nacht een beetje irritant. Ook de kinderen blijven rondrennen tot een uur of twee en lopen dan naar elkaar te gillen. Soms nog extra geholpen door walkietalkies. Effe wennen dus na die heerlijke rust de afgelopen dagen.