Laatste dag Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Hans Hofman - WaarBenJij.nu Laatste dag Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Hans Hofman - WaarBenJij.nu

Laatste dag Cambodja

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

29 Augustus 2010 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vandaag een relaxdag. Op het gemakje opgestaan en daarna het stadje ingegaan. Daar eerst een tempel bekeken, want een dag zonder tempel is een dag niet geleefd. En een tempel per dag, daar leef je van op.

Daarna naar het nationaal museum, maar dat was $24,- en we wisten niet of dat nu wel echt de moeite waard was. Vervolgens nog wat door de oude markt gezworven en een lekkere bak koffie gedronken bij, inmiddels, onze favoriete koffietent/banketbakkerij/ijstent.
Het is hier allemaal een beetje in frans koloniale stijl en ziet er best leuk uit. Ook is het niet zo druk als in b.v. Bangkok.
Alleen zijn er wel veel mensen met een been of arm minder die dan weer lopen te bedelen. Verschrikkelijk, maar het zijn er zoveel dat je dan wel een kist met dollars mee mag nemen om ze allemaal wat te geven.

Ook iets om aan te wennen is dat hier bijna alles in Amerikaanse Dollars gaat en dit wordt dan, als je die tenminste hebt zoals wij, teruggerekend naar Cambodjaanse Riel. $ 1,- is Riel 4000. In de pinautomaten kun je ook allen maar Dollars pinnen. Maar ook dat went op den duur. Is hier weer ouderwets rekenen, iets waar we in Europa eindelijk vanaf waren.

Vanavond nog weer even wat eten bij de oude markt en morgenochtend om 8:00 uur gaan we dan weer terug naar Bangkok.
Daar blijven we dan een nachtje en de volgende middag vliegen we naar Krabi. Daar gaan we dan zeker wel 4 dagen genieten van een strandvakantie.

• 29 Augustus 2010 - 15:53

Marianne:

kan jullie bijna niet bijhouden moet ook werken ha ha maar nu zondag kan ik alles weer een beetje bijwerken heb nu definitief promotie ook $$$ promotie wel stoer voor zo,n oudje veel plezier xxalles goed