On the road again - Reisverslag uit Kakadu, Australië van Hans Hofman - WaarBenJij.nu On the road again - Reisverslag uit Kakadu, Australië van Hans Hofman - WaarBenJij.nu

On the road again

Door: Hans Hofman

Blijf op de hoogte en volg Hans

14 September 2016 | Australië, Kakadu

12 september
Weer vroeg dag want onze vlucht naar Darwin vertrok om kwart over negen. Ze hebben hier een raar systeem op de luchthavens. Een terminal voor lokale vluchten en een terminal voor Internationaal. En die liggen zo'n 10 kilometer uit elkaar. Dus je moet goed opletten bij welke terminal je uitstapt en overstappen betekent dat je naar een andere terminal moet met trein of bus.
Alles netjes geregeld en waren we snel door de controles.
Ook onze vlucht vertrok keurig op tijd en bleek 4 uur te duren. Er zat een half uur tijdverschil tussen Sydney en Darwin en dat vergeet je als je de vertrek en aankomsttijd van elkaar aftrekt.

Aangekomen in Darwin zijn we direct doorgegaan naar Apollo om ons campertje op te halen. Ook dat ging vlotjes en om 2 uur hadden we al een plekje op een camping in de buurt.
Spulletjes geïnstalleerd en naar de supermarkt voor de broodnodige inkopen. En daarna Darwin in om een hapje te eten. Dat bleek iets moeilijker dan verwacht omdat het parkeren wat lastig was en we waren uiteraard niet bekend waar het uitgaansgebied was. Je verwacht dat langs de boulevard maar dat is niet zo.
Uiteindelijk een leuk kroegje gevonden en perfect gegeten.
Maar daarna in het donker weer de camping terugvinden met een half gaar kaartje. Dat heeft wel een uurtje gekost.

13 september
Eerst in de stad mijn abonnement voor de sim kaart verlengd. Ik ben hier inmiddels al weer een maandje :-)
En daarna naar de Toeristen Informatie om na te gaan hoe de wegen in het westen zijn en of de Gibb River Road, waar we heen gaan, wel open was. Het had namelijk extreem geregend de afgelopen weken ondanks dat het nu het droge seizoen is. Bleek mee te vallen en ze adviseerde ons ook om eerst naar Litchfield National Park te rijden. Maar anderhalf uur van Darwin. En daarna konden we doorgaan naar Kakadu National Park. Dat was dan nog ongeveer 3 uur rijden.
Maar ja als je er dan bent en bij diverse bezienswaardigheden gaat kijken, dan ben je al snel een paar uur verder. We zijn dus niet verder gekomen dan Litchfield National Park en kwamen s'avonds uit bij een mooie camping naast een meertje met waterval. Mooier kon niet. En alleen zoetwaterkrokodillen dus geen gevaar. Als je die niet stoort dan storen ze jou ook niet. Ze eten alleen vis.
En dan de rust om je heen als het donker is. Echt geweldig.

14 september
Heerlijkrustig ontbijtje dachten we. Alles buiten klaargezet en kijken we omhoog, zit daar een valk naar beneden te gluren op een tak. Mooie gelegenheid dus om een mooi plaatje te schieten. Ik loop naar de voorkant van de auto om een andere lens te pakken en ondertussen loopt Hil naar binnen om iets anders te pakken. Komen we terug en ligt de hele tafel vol met jus d'orange en glasscherven. En wij begrepen er niets van tot we een metertje verderop een pakje ham in de plastic verpakking tegen kwamen. Had de valk natuurlijk gezien en dacht een lekker hapje te bemachtigen.

Na het ontbijt weer op pad. Nu naar Kakadu National Park, ons oorspronkelijke doel. Wel 250 km verderop, maar ach afstanden tellen hier niet. Onderweg nog 30 km steenslag weg, dus een mooi oefeningetje voor de Gibb River Road. Daar kwamen we ook nog een paar hopsende Wallibi's tegen, maar verder was het eigenlijk een beetje saai. Struikgewas langs de kant van de weg met af en toe een open vlakte van de Flood Plains. Deze staan in het natte seizoen onderwater, maar nu is het behoorlijk droog. Gelukkig kon je hele stukken 130 km rijden en daarmee die afstanden wat sneller overbruggen. En nu staan we op een mooie camping in het park, met een mooi zwembadje erbij.

• 14 September 2016 - 22:41

Karel En Lies:

Hoi Hilleke en Hans,
    Jullie maken toch ook elke dag wel weer leuke avonturen mee: de camping niet terug kunnen vinden, een valk die je van het ontbijt verlost!!! Maar ook weer mooie foto's. We zijn benieuwd of jullie al krokodil en kangeroe steak hebben gegeten!
    Veel plezier en een goeie reis verder met jullie camper on the road.
    Groetjes,
    Karel en Lies.

• 15 September 2016 - 09:00

Natascha En Stephan :

Mooi campertje hoor! En ik zei het toch van het vliegveld haha