2 dagen onderweg - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hans Hofman - WaarBenJij.nu 2 dagen onderweg - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hans Hofman - WaarBenJij.nu

2 dagen onderweg

Door: Hans Hofman

Blijf op de hoogte en volg Hans

18 Augustus 2016 | Australië, Cairns

Dinsdag met de trein naar Schiphol om de opgegeven files te ontlopen samen met Hilleke en Natascha, het uitzwaaiteam. En dat ging, voor NS begrippen, best wel vlot. We stonden binnen een uur in de vetrekhal.
Veel te vroeg dus, maar gelukkig kun je overal lekker zitten met een bak koffie. Door de douane en het boarden ging daarna ook best vlot en rond 1 uur zat ik op m'n plekje in het vliegtuig van Cathay Pasific naar Hong Kong. 11 uur vliegen. Ook dat ging perfect en door de rustige vlucht ook nog een beetje kunnen slapen.

De aankomst om 6 uur in de morgen in Hong Kong was de eerste tegenvaller. Het was zwaar bewolkt en regende regelmatig stevig. Nu had ik 13 uur om vol te maken daar dus ik een kaartje gekocht voor de Airport Express naar het centrum van Hong Kong.
Daar aangekomen was het uitzicht door de laaghangende bewolking niet geweldig en tijdens de buien kreeg je het gevoel dat je door een warm aquarium liep. Luchtvochtigheid tegen de 100% en een temperatuur van 27 graden. Gevolg, de eerste 2 uur kon ik geen foto's maken omdat de lens steeds besloeg.
Eerst zoeken naar toeristeninformatie, maar dat kennen ze daar geloof ik niet. Toen naar de kades op zoek naar een rondvaartboot. Volgens een van de heren daar deden ze dat al jaren niet meer. En het leek me een beetje zinloos om maar op de gok op een veerboot te stappen naar een onbekend deel van de stad.

Dan maar met de kabeltram omhoog boven Hong Kong centrum. En je raadt het al, boven aangekomen was het zicht nog geen 5 meter. Overal borden met de melding "mooiste uitzichtpunt van Hong Kong" Nauw niet dus op die dag. Gelukkig brak na een half uurtje de bewolking een beetje open en heb ik nog wat foto's gemaakt.
Na ergens wat te hebben gegeten ben ik maar weer teruggegaan naar het vliegveld, want ik was inmiddels versleten van het gesjouw in combinatie met die warmte en vochtigheid. De draagbanden van m'n fototas begonnen mijn schouders te veranderen in stukken rauw vlees omdat alles nat was. En daar moet ik nog de hele vakantie mee doen dus om 5 uur maar een rustig plekje opgezocht en een verkoelend biertje genomen om het interne vocht ook een beetje aan te vullen.
En toen maar wachten tot 21 uur en daarna nog met vertraging weg.

Voordeel was wel dat ik na een uurtje vliegen als een blok in slaap gevallen ben en dat zeker 3 uur heb volgehouden. En vanmorgen kwam ik dan ook redelijk uitgerust in Cairns aan. Busje geregeld die me naar het Double Tree hotel in Cairns gebracht heeft en daar had ik weer geluk. De kamer was klaar dus ik kon er zo in. Even een lekkere lange douche gepakt en daarna ben ik als eerste opzoek gegaan naar een Prepaykaart voor de broodnodige communicatie.
Wat een heerlijk stadje is Cairns. De mensen groeten je allemaal en vaak wordt je aangesproken over wat je gaat doen. Iedereen is heerlijk relaxed en ook het verkeer lijkt geen haast te hebben. En overal wordt direct gevraagd of ze je ergens mee kunnen helpen.
Verder heeft Cairns een leuk soort binnen-strandje of eigenlijk een supergroot zwembad. Deels omdat in zee zwemmen vaak niet mogelijk is vanwege de giftige kwalletjes, maar ook omdat bij laag water het "strand" verandert in een kilometers lange modderpoel waar de pelikanen zich zo te zien geweldig in voelen. Maar de mensen niet echt.

Vanavond even een gezellig kroegje opgezocht voor een goeie steak en nu maar is wat slaap inhalen. Morgen wordt het vermoedelijk druk want dan ga ik de camper ophalen en inkopen doen.

  • 18 Augustus 2016 - 13:50

    Stephan En Natascha :

    Al het ea van je vernomen maar leuk te lezen dat je het zelfde welkome gevoel hebt bij Cairns als wij! Slaaplekker en tot horens! X

  • 18 Augustus 2016 - 22:25

    Ton En Rita:

    Leuk om een beetje meetereizen we blijven je volgen gr.ton en rita

  • 21 Augustus 2016 - 21:35

    Gonda:

    Inderdaad wij vonden Cairns ook super en je kan er heerlijk eten. Benieuwd naar wat je al allemaal hebt gezien en meegemaakt. Groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Uluru, Australië

Actief sinds 13 Aug. 2010
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 107179

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 18 April 2017

Australië, Nieuw Zeeland en Tahiti

21 Oktober 2014 - 29 November 2014

Rio de Janeiro, Argentinië en Zuid Chili

21 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Rondje Zuid-Oost Europa

31 Augustus 2012 - 01 Oktober 2012

Kaapstad, Namibië en Botswana

24 Juni 2011 - 24 Juli 2011

Rondje Spanje en Portugal

14 Augustus 2010 - 05 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: