Dagje Tilcara - Reisverslag uit Tilcara, Argentinië van Hans Hofman - WaarBenJij.nu Dagje Tilcara - Reisverslag uit Tilcara, Argentinië van Hans Hofman - WaarBenJij.nu

Dagje Tilcara

Door: Hans Hofman

Blijf op de hoogte en volg Hans

01 November 2014 | Argentinië, Tilcara

Na een uitgebreid ontbijt weer op pad. Nu naar Tilcara, een dorpje op zo'n 220 km ten noorden van Salta. Vandaag onze eerste dag in Argentinië met zware bewolking en een temperatuur onder de 20 graden. Vanuit Salta hadden we de eerste 120 km een grote weg en schoten lekker op. Een tussenstop gemaakt in San Salvador de Jujuy waar we de kathedraal hebben bekeken.
Daarna werd de weg een tweebaansweg en gingen we de bergen weer in. En op een gegeven moment, boven de 2000 meter, kwamen we in de wolken terecht, dus een beetje mistig. Maar dat duurde niet lang. Hoe hoger we kwamen des te beter werd het weer enal snel reden we weer in de zon.

Aangekomen in Tilcara was het even zoeken naar ons hotel "Posada con los Angeles". Hier hebben we een mooie kamer in een van de huisjes rond een gezellige binnentuin met zicht op de rood gekleurde bergen.
Spullen uitgepakt en daarna het dorp in. Eerst op zoek naar het archeologisch museum waar een verzameling opgegraven spullen van de lokale indianen wordt getoond. Daarna even rondgelopen langs de marktkraampjes op het centrale pleintje en ondertussen trok de lucht weer flink dicht. Net toen we van plan waren om verder te gaan naar een oud Indiaans fort buiten het dorp klonk er een enorme knal en dat was meteen het startschot voor een stevige regenbui. Wij dus maar weer snel terug naar het hotel in de hoop dat het weer zou opklaren. En inderdaad na een half uurtje scheen de zon weer.

Wij nogmaals op pad naar het indiaanse fort, maar tegen de tijd dat we het hadden gevonden was het gesloten.
Nu ja intussen hebben we wel een mooie wandeling gehad en een beetje beweging kan nooit kwaad. Straks maar weer aanschuiven voor het diner en dan weer energie opdoen voor de dag van morgen.

• 11 November 2014 - 21:41

Carolijn:

Twee foto's doen mij denken aan Zion National Park in Utah, USA. Kennen jullie dat ook?

• 24 November 2014 - 21:49

Hans:

We zijn nooit in Utah geweest dus we weten niet of dat vergelijkbaar is. Denk dat dit soortgekleurde rotsformaties op veel plaatsen voorkomt waar metalen in de grond zitten.