Sremska Mitrovica - Reisverslag uit Sremska Mitrovica, Servië van Hans Hofman - WaarBenJij.nu Sremska Mitrovica - Reisverslag uit Sremska Mitrovica, Servië van Hans Hofman - WaarBenJij.nu

Sremska Mitrovica

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

16 Juli 2013 | Servië, Sremska Mitrovica

Vanmorgen best vroeg op. Er is eigenlijk de hele nacht de nodige drukte op zo'n parkeerplaats en op een gegeven moment beginnen de meeste vrachtauto's te vertrekken.
Eerst naar Belgrado en omdat we geen enkele info van de stad hadden plus dat alles er grijs en grauw uitzag zijn we maar doorgereden. 80 km verder is een camping, had ik gelezen op Internet. En daarna is de volgende camping in Zagreb, nog eens 300 km verder. Dus besloten we om maar vroeg te stoppen.

Na enig zoeken hebben we de camping gevonden zonder hulp van de TomTom. Die kent maar een weg in Servië en dat is de doorgaande autoweg van oost naar west. Verder is alles grijs gebied en kun je zelfs niet op de coördinaten rijden.
En nu staan we op camping Zasavica in Sremska Mitrovica, een stadje dat zo´n 30 km voor de grens Servië/Croatië ligt.
Het was volgens ons 1 uur in de middag toen we daar stopten, maar al snel bleek dat we weer in onze eigen tijdzone zaten, dus was het 12 uur.
Wij de fietsen gepakt en het stadje in. Eigenlijk niet veel bijzonders, maar wel lekker om weer eens een stukje te fietsen.
Verder ligt de camping naast een natuurgebied dus hebben we daar ook een kijkje genomen.
En vanavond hebben we daar in het bijbehorende restaurantje overheerlijke goulash zitten eten met een lekkere pot bier erbij.
De buren van de camping kwamen er ook bij en waar wij eerst dachten dat het Engelsen waren bleken dit Australiërs te zijn uit Sydney. Die brengen hun winters door met een campertje in Europa. Gezellig zitten babbelen wat weer een extra accetje aan de avond geeft.
Dat is ons, rn met ons ook andren hier wel opgevallen. In de oost-Europese landen maak je op de campings veel sneller contact. Eigenlijk zijn het allemaal een beetje avonturiers en wisselt iedereen graag informatie uit. Dat maakt het reizen hier weer een stuk leuker ondanks de soms bizarre campings, slechte wegen etc. Juist dat is dan weer een van de gespreksonderwerpen.

Morgen weer verder naar Croatië, Slovenië en dan Oostenrijk. Komen we weer langzaam terug in de beschaafde wereld :-)