Kasteel van Bran en Boekarest - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Hans Hofman - WaarBenJij.nu Kasteel van Bran en Boekarest - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Hans Hofman - WaarBenJij.nu

Kasteel van Bran en Boekarest

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

30 Juni 2013 | Roemenië, Boekarest

Nu daar zitten we dan in Boekarest. 2.750km gereden om vervolgens in een zware, langdurige plensbui te belanden. Enige voordeel is dat het hier toch nog 21 graden is. Maar helaas is het zo niet zinvol om de stad in te gaan. Dan maar in de koelkast gedoken en een borrel ingeschonken. Nootjes en kaas erbij en een goed boek en dan gaat het wel weer. En de weersverwachting voor morgen is een stuk beter.

Ook afgelopen nacht hebben we af en toe een buitje gehad met hier en daar een donderklap om het leuk te houden. Beetje voortzetting van het Dracula weer. s'Morgens hingen de wolken bijna tot op de camping.
We zijn in elk geval bijtijds opgestaan en nog voor het ontbijt naar het kasteel van Bran gegaan. Eigenlijk in de hoop dat het dan nog rustig zou zijn, maar het begon al aardig vol te lopen met weekend-gangers.
Het was de bedoeling om op de fiets gaan, maar het was nog steeds dreigend weer en we hadden geen zin verzopen terug te komen.

Kaartje gekocht en naar binnen. Eigenlijk best wel een leuk kasteel met heel veel kleine kamertjes, waar dan weer een zithoekje met open haard ingebouwd is. En daartussen trappetjes die dan weer naar een volgend vertrek op een andere verdieping lopen. En dat alles rond een klein binnenpleintje met waterput. Voor de liefhebbers, het is te koop voor € 80 miljoen. Krijg je de voortuin er gratis bij. En gemeubileerd, al zijn de bedjes wel wat aan de kleine kant. Paar gaten in het voeteneind en dan moet het ook wel weer lukken.
Ik vraag me alleen af of de meubels origineel zijn. Heel veel lijkt op het type meubels dat je ook in de Spaanse kastelen vindt. Bijna zwart hout met veel gedraaide poten.
Ook is er nog een martelkamer, maar die was voor het publiek gesloten. Je kon alleen een soort met spijkers beslagen stoel zien, waarbij de punten dan uiteraard naar boven staan. Voor een fakir vermoedelijk geen probleem, maar ik denk dat het niet echt lekker zit.

Terug op de camping was het gelukkig nog droog en hebben we buiten aan het ontbijt gezeten. Daarna inpakken en weer op pad.
Voor onderweg had ik nog een bezoek aan een kasteel gepland, maar die zijn we niet tegen gekomen. Deels vermoedelijk door wegomleggingen en ook door slecht zicht vanwege de inmiddels al zware regenval. Jammer maar helaas.

En nu zitten we dus in Boekarest te wachten tot het droog wordt. Inmiddels al etenstijd, dus zal vandaag niet veel meer worden.