Op naar Victoria Falls - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Hans Hofman - WaarBenJij.nu Op naar Victoria Falls - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Hans Hofman - WaarBenJij.nu

Op naar Victoria Falls

Blijf op de hoogte en volg Hans

28 September 2012 | Zimbabwe, Victoria Falls

Vandaag weer op pad. Koffer en rugzak gepakt en om even over 10 uur was onze chauffeur bij de receptie. Vervolgens nog een paar andere lodges langs om nog meer passagiers op te halen die ook naar Victoria Falls gingen.
Na een kort ritje waren we bij de grens en Botswana uit was zo gebeurd. Maar daarna moesten we Zimbabwe in. Eerst een uurtje in de rij staan en daarna mochten we $30 per persoon betalen voor je visum. Het ontvangstbewijs werd met de hand geschreven en je paspoort werd doorgegeven naar het volgende loket voor het visum. Dit werd in tweevoud met de hand uitgeschreven en vervolgens werd er een in je paspoort geplakt. Daar moest weer een stempel en een handtekening op en dan kon je door. Veel werk dus en dat neemt tijd.
Na dik een uur konden we over de grens lopen en moesten daar weer in een andere bus stappen. Een eindje voorbij de grens werden we aangehouden bij een politiepost en moest er nog weer het nodige gecontroleerd worden. Omdat die politieagenten zulke leuke gekleurde mouwen aanhadden vond Hil het wel grappig dat ik even een foto maakte. Kon Natascha zien wat ze hier aan hadden. Nu grappig werd het dus. Militairen en politie mag je niet fotograferen. Ik moest de bus uit. Iedereen dacht al aan een arrestatie en een hoop vertraging. Dat viel echter meer want ik had alleen maar m'n camera gepakt en nog geen foto gemaakt. Dat kon ik, op basis van de datum, laten zien en met een zwaarwichtige waarschuwing, veel tranen van mijn kant en getoond berouw mochten we weer door. Best leuk een beetje actie onderweg.

Tegen 3 uur waren we in A'Zambezi Lodge en na een koel biertje even lekker in het zwembad gedoken en bijkomen van het wachten in de hiite. 35 graden en vocht makt het wat minder aangenaam. Maar ook dat went als je aan het zwembad zit.
De kamer is hier een stuk krapper als de vorige, maar alles is aanwezig. Dus goed uit te houden. Verder is alles wel stukken duurder. Ongeveer het prijsniveu van Nederland en sommige dingen zelf duurder. Een biertje kost hier b.v. $3,- en een flesje rose $38,-. Amerrikaanse dollar dus. Voor dat zelfde flesje betaalden we in Botswana € 15,-. Even slikken dus.

Voor de middag gelijk maar een sunset cruise geboekt op de Zambezi rivier. En om 4 uur vertrokken we. Meevaller was dat hier alle drankjes gratis waren. Foutje dus, want Hil en ik hebben met z'n tweetjes een flesje witte wijn koud gemaakt. Verder was het wel gezellig, maar niet echt veel te zien.

s'Avonds ook hier weer een lopend buffet en omdat we tussen de middag niet gegeten hadden konden we er weer flink tegenaan. Ondertussen was eerst een bandje lokale muziek aan het maken. Ik wilde ze uitnodigen om naar de Efteling in Nederland te komen. Konden ze daar spelen bij de attractie droomvlucht. Was ongeveer de zelfde muziek.
Daarna nog een groepje traditionele dansers.
Wij zaten samen met een paar Duitsers, Hans en Renate, aan tafel. Die hadden we onderweg ontmoet. Even gezellig bijgebabbeld dus. En daarna, om 21:00 uur, weer naar bedje.