Op weg naar Maun, Botswana - Reisverslag uit Maun, Botswana van Hans Hofman - WaarBenJij.nu Op weg naar Maun, Botswana - Reisverslag uit Maun, Botswana van Hans Hofman - WaarBenJij.nu

Op weg naar Maun, Botswana

Blijf op de hoogte en volg Hans

22 September 2012 | Botswana, Maun

Vandaag een rustdag. Op het gemakje opstaan, want we worden pas om 11 uur opgehaald. Eigenlijk nog veel te vroeg want onze vlucht vertrekt pas om 14:45 uur. Dus lekker de verhaaltjes bijgewerkt en foto's geplaatst. Inmiddels ook al weer een hoop weggehaald, want we kunnen niet meer dan 150 foto's plaatsen.

Ver voor 11 uur stond de taxi klaar. Wij ingestapt en aangegeven dat hij zich niet hoevde te haasten. Bleek al snel dat dat niet nodig was geweest, want de man had vermoedelijk de vorige avond een beetje doorgezakt, of was helemaal niet naar bed geweest.
Eerst dacht ik dat hij niet zo goed kon rijden, want we gingen slingerend over de weg. Maar naarmate we verder kwamen begon hij steeds harder in zijn ogen te wrijven. Wij dus maar een gesprek begonnen om te zorgen dat hij wakker bleef. Gelukkig kwam na 3 kwartier het vliegveld in het zicht en zijn we met een zucht van verlichting uitgestapt. Hoop dat hij nog heel thuisgekomen is.

Inchecken ging snel en daarna maar een koffiebar ingedoken. Om 13:15 konden we aan boord. Het was een Embraer ERJ135. Leek meer op een soort privejet met leren stoelen etc. Ik moest alleen we een beetje bukken. Nadeel van deze vlucht voor ons was dat hij eerst naar Victoria Falls ging en daarna weer terug naar Maun. We zijn dus bij elkaar 2 uur onderweg geweest in plaats van een klein uurtje.
We zaten het eerste stuk met 12 man in een toestel voor 37, dus ruimte zat. Heel aardige stewardess die mijn glas rode wijn regelmatig kwam bijvullen. En als je even ergens anders wilde gaan zitten, wel plek zat.

In Victoria Falls ongeveer 15 minuten gestaan en nog even in de cockpit geweest. Was een vrouwelijke captain en ook heel aardig.
Daar stroomde het vliegtuig vol en ondstond er veel verwarring omdat een aantal passagiers waren blijven zitten en de nieuwe passagiers hadden plaatsnummers die al bezet waren. Een paar Duitsers begonnen tegen ons te zeuren en dachten dat wij wel even weg zouden gaan van hun plekjes. Waar ken ik dat nou van. Iets met 'Das ist mein kaul' of zo.

Na een hoog gewissel zijn we vertrokken en waren in 35 minuten in Maun. Leuk plaatsje en ook ons vervoer stond netjest te wachten. Vriendelijke chauffeur en we waren in 10 minuten in onze lodge, Island Safari Lodge.
Deze ligt aan een rivier in de Okavanga Delta, een moerasachtig gebied in het Noord-Westen van Botswana.
Hier hartelijk ontvangen en kregen we een leuk kamertje. Was wat minder luxe als anders, maar alles is aanwezig. Ook het eten was goed en nog goedkoper als in Namibie. Morgen worden we om 10 uur opgehaald om naar het volgende lodge te vliegen. Alles wat we niet meer nodig hebben gedropt omdat we maar 15 kg bagage mee mogen nemen. Op naar het volgende avontuur.