Kunene River Lodge - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Hans Hofman - WaarBenJij.nu Kunene River Lodge - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Hans Hofman - WaarBenJij.nu

Kunene River Lodge

Blijf op de hoogte en volg Hans

16 September 2012 | Namibië, Swakopmund

Vanmorgen eerst nog even naar de watervallen. Hier nog wat foto's gemaakt.
Naast de waterval was iemand bezig de was te doen. Gaat hier een stuk simpeler. Neem een half vat, vul hem met water uit de waterval, beetje wasmiddel er in en zet je man er in. Stampen maar met die voetjes en klaar is de was. Drogen is ook al geen probleem, want de temperatuur is hoog en er staat meestal wind.

Na het ontbijt weer op pad. Nu naar Kunene River Lodge, zo'n 100 km verder oostwaards langs de rivier. Nog even gevraagd of de weg langs de rivier begaanbaar was, maar dit werd afgeraden. Alleen voor zeer ervaren 4 wheel drivers en dan doe je er ongeveer 9 uur over.
Het eerste voldeed ik natuurlijk ruimschoots aan, maar 9 uur over 100 km is wel een beetje veel. Dus toch maar de omweg van 170 km genomen.

s'Middag waren we al vroeg in de buurt van de camping. Alleen werd daar de weg een beetje anders. De laatste 15 km was alleen toegankelijk met 4 x 4 en het eerste stuk dan ook nog in de lage giering. Want het ging echt over rotsblokken, recht omhoog en weer omlaag. Snapte nu de 9 uur wel.

Om 2 uur stonden we op de camping. Prachtplek aan de rivier en om 3 uur lagen we heerlijk bij het zwembad. Ondertussen eten in het restaurant geregeld voor s'avonds en ook nog een sundown cruise die om kwart over 5 zou vertrekken.
Moest wel van te voren opgeven wat we wilden eten en drinken, want dan wisten ze wat ze moesten meenemen op de cruise en wat ze uit de vriezer moesten halen voor het diner daarna.

De eigenaren waren Engelsen en Peter stond om 5 uur al klaar om ons mee te delen dat de sundown cruise niet mogelijk was omdat het water te laag stond. Hij had contact gehad met de sluiswachters verderop op de rivier en die hadden beloofd dat de sluis om 5 uur openging, maar het bleek dat ze deze pas om 7 uur s'morgens hadden opengezet. Het water doet er vervolgens 11 uur over om bij de lodge te zijn en dat zou dan na donker zijn.
Nu waren er ook een paar Zuid-Afrikanen uit Johannesburg die mee zouden gaan en we waren best wel teleurgesteld. Peter stelde dan ook voor om toch te gaan varen en dat we dan alleen de gebruikte drankjes hoefden te betalen. Maar we konden niet naar het deel van de rivier waar hij normaal heengaat. Iedereen aan boord en varen maar. Werd al snel een gezellige boel en die stemming steeg naarmate de ijskasten met drank verder leeg raakten.
De heren en een dame waren vogel-liefhebbers. En we hebben een spoedcursus gehad over de vogeltjes die we zagen. Nu is dit gebied bekend om de grote vogelpopulatie en was dus heel wat te leren. Ook hebben we een hoogtepunt meegemaakt toen de heren een vogeltje zagen die hier niet hoorde voor te komen en ze hadden deze ook nog maar een keer of twee gezien. Trip volledig geslaagd dus en het leek wel of ze allemaal een orgasme kregen.
Ik ben bang dat we wat dat betreft iets misten, maar de stemming op zich werd daardoor alleen maar beter. Weer een toffe ervaring dus.

Bij terugkomst heerlijk gegeten met een malse biefstuk van het formaat A4 en de nodige wijntjes erbij. Daarna nog een poosje geprobeerd wat aan m'n site op Internet te doen en dat is, Zij het moeizaam, gelukt. Dat is hier wel een nadeel. Bijna nergens toegang tot Internet en dan kost het dus ook moeite om alles bij te werken.
Ben nu maar begonnen alles per dag klaar te zetten en bij een volgende gelegenheid te uploaden.