Dagje Krabi en terug naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hans Hofman - WaarBenJij.nu Dagje Krabi en terug naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hans Hofman - WaarBenJij.nu

Dagje Krabi en terug naar Bangkok

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

03 September 2010 | Thailand, Bangkok

Dag 20
Vandaag op het gemakje opgestaan en aan het strand onbijten met uitzicht op een blaauwe zee, blaauwe lucht en prachtige eilanden.
Daarna zijn we naar het volgende strand gelopen. Dat ging via een paadje over de rotsen. Gelukkig had ik dit niet zelf verzonnen, anders hadden we vermoedelijk al snel omgedraaid. Aan dat strand waren wat meer winkeltjes en kon je over een paadje naar een ander gedeelte van het schiereiland. Daar liep je door een paar grotten en kwam dan op weer een volgend strand met mooi wit zilverzand. Al met al een lekker wandelingetje.
s'Middags op het gemakje gelunched bij ons eigen strandje en even relaxen bij de bungalow.
Daarna wilde ik nog even gaan snorkelen, want ik had inmiddels de onderwatercamera aan de praat.
Eerst geprobeerd met een longtail boot naar een van de eilanden voor de kust te gaan, maar het was inmiddels al aardig gaan waaien en volgens de schipper waren de golven te hoog.
Wij dus weer het zelfde stuk gelopen en geklauterd dat we s'morgens ook al gedaan hadden. Aan dat laatste strand zou je namelijk ook goed kunnen snorkelen en daar was vast veel vis. Tegen de tijd dat we er waren was er een flinke tropische bui losgebarsten. Maar ja ik was er dus snorkelen zou ik. Eerst aan de ene kant van het strand bij de rotsen rondgezwommen, maar daar was niets te zien. Ik dus met mijn spulletjes door de regen naar de andere kant bij een grote rotspartij. Maar helaas ook daar niet veel resultaat. Een zielig scharminkel van een visje die er vandoor ging toen hij mij zag komen.
Ik dus weer terug om de snorkel in te leveren en daarna weer terug naar ons eigen strand. Daar scheen de zon alweer en zijn we lekker gaan zwemmen.
Dat is best wel lekker als het regent ook, want dan is het zeewater veel warmer dan het regenwater. Boven de 30 graden schat ik.

In de avond weer lekker gegeten en een tijdje zitten praten met Australiërs uit Melbourne. Dat is en blijft het leukste van de hele vakantie. Elke keer ontmoet je weer mensen uit alle delen van de wereld en voor je het weet ben je in gesprek.
Vandaag kwamen we b.v. diverse mensen tegen op het strand die gisteren ook met de boottocht meewaren. Uit Israel, Zuid Afrika, Tjechië, Korea en zelfs uit Kazachstan. Die laatste blijken in de bungalow naast ons te zitten.

Dag 21
Wakker geworden van een hard geroffel op het dak. Een tropische regenbui en ook nog het nodige onweer. Geeft wel een heerlijk knus gevoel als je geen nog nergens heen moet.
Op het gemak weer ontbeten, zij het nu met alle schermen dicht tegen de regevlagen. Dus geen blik op tropische eilanden.
Daarna maar lekker bij de bungalow zitten lezen om de tijd te overbruggen voor vertrek.
Daarna met de motor-tuktuk naar de andere kant van het strand gebracht en daar werden we op een longtail boot gezet naar Ao Nang, richting Krabi. Een ruig ritje deze keer want er stonden, door de harde wind, metershoge golven. Bij de stijger in Ao Nang stond een taxi klaar en werden we rap naar het vliegveld gebracht. En na een voorspoedige vlucht zitten we nu in het Tango Hotel in Bangkok. Tot onze verassing deze keer een redelijk luxe hotel.
Vanavond nog even Bankok in om te eten en dan ons laatste nachtje hier.