Papa mama go bycicle - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Hans Hofman - WaarBenJij.nu Papa mama go bycicle - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Hans Hofman - WaarBenJij.nu

Papa mama go bycicle

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

28 Augustus 2010 | Cambodja, Khett Siem Reab

Dag 13
Vandaag nog wat gerommel gehad over het hotel. Eerste was er wel plaats en toen weer niet en werden we naar een ander hotel gebracht, Home Sweet Home (kun je je toch alleen maar thuis voelen nietwaar). Was gelijk de eerste keer dat ik over de rooie ging en ze "Cheaters en lyers" noemde en daar waren ze dan weer niet blij mee. Maar ja na zo'n 30 uur reizen ben je best wel een beetje moe en geprikkeld en als ze nog gaan rommelen ook schiet dat wel eens verkeerd.
Overigens viel dat hotel best mee en hebben we gezellig op een binnenpleintje gegeten. Oefening met stokjes eten en dat was op zich al een avontuur. Maar ik heb alles binnengekregen. Moeders is inmiddels flink aan de diarree en buikkramp en dat is dan even wat minder. Zorgt voor veel tussenstops.

Dag 14
s'Morgens werden we na het ontbijt opgehaald en kregen nu een perfecte kamer met balkon. Wij daarna op pad. Jammer genoeg weer een grauwe dag in tegenstelling tot gisteren troen we de hele dag zon hadden.
Ze wilden ons graag met een taxi of tuktuk naar de tempel brengen, maar zelf hadden we in ons hoofd gezet met de fiets te gaan. Volgens de heren zou dat veel te ver rijden zijn, maar wij hadden zoiets van: dan duurt het maar een uurtje, als we even geen zin meer hebben stoppen we wel.
Dus op zoek naar een zaak waar ze fietsen verhuuren en die al snel gevonden. Nu hebben we allebij een fiets voor een $1,- per dag en inmiddels zijn we het er over eens dat dit hier het ideale vervoerniddel is. Je kunt gaan en staan waar je wilt zonder te moeten onderhandelen over de prijs.

De tocht naar Angkor Wat tempelconplex viel ook mee, want binnen een kwartier stonden we voor de ingang van het park. Entrée $20,- per man, maar daar heb je dan wel een kaartje voor met eigen pasfoto.
De rest van de dag hebben we de Angkor Wat en nog een aantal andere tempels in het park bekeken. O.a. ook de Ta Prohm. Deze laatste is een tempel waarbij een deel inmiddels flink begroeid is met bomen en dit hebben ze o.a. gebruikt bij de film "The Raiders of the lost....."
Al met al heeft het tempelcomplex op mij een enorme indruk gemaakt en is zeker de moeite waard om te bezichtigen.

Nu zijn we weer terug in het hotel en hebben even lekker gedouched. Straks de stad in om nog even te eten.