Avontuurtje Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Hans Hofman - WaarBenJij.nu Avontuurtje Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Hans Hofman - WaarBenJij.nu

Avontuurtje Cambodja

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

27 Augustus 2010 | Cambodja, Khett Siem Reab

Dag 12 vervolg.
Om 14:00 uur naar het station, waar ons werd meegedeeld dat er problemen waren met de trein. We zouden per bus 2 uur verderop gebracht worden en daar dan op de trein worden gezet. Ach elke verassing is er weer een. Wij naar de bus en daar kwamen we in een soort disco bus terecht met achterin een ligbank en allemaal disco lampen aan het plafond. Hartstikke leuk en ik lag al op m'n gemakje op de achterste ligbank, komt er iemand in uniform aan die ons weet te vertellen dat we naar een ander bus moeten. Volgens hun normen een betere, want die had airco, maar ik vond het eigenlijk wel jammer want ik lag al lekker te relexen en nu moest ik me weer in een gewone stoel persen.
Na ongeveer 2 uur werden we inderdaad in de trein gezet en ging het in rap tempo naar Bangkok. Even eten en daarna bed klaar laten maken en slapen, want we zouden rond 5:30 aankomen.

Dag 13
Om 6:00 uur liepen we Bangkok binnen en daar werden we inderdaad keurig opgewacht. Maar het vervoer naar Cambodja, een minivan, zou pas om 7:00 uur komen. Wij op het gemak koffie gedronken en daarna in de minivan. Moest nog een stelletje worden opgehaald en vervolgens op pad. Met een tussenstop mee waren in 3 uur aan de grens. Maar daarna heeft het 3 uur gekost om de formulieren in te vullen, visa regelen en door de grens te lopen. Intussen was het behoorlijk heet geworden en de waterstroompjes liepen over m'n rug. Verder gelukkig alles zonder problemen afgehandeld. En ik heb weer een paar leuke briefjes en stempeltjes in m'n paspoort. Zijn die lege bladzijden toch nog ergens goed voor.
Vervolgens met een oude buss naar het "Busstation" gebracht waar we geld hebben gewiseld. Nu ben ik miljonair want voor elke Bath (41 per Euro) kregen we 102 Riel. Die rommel is nog minderwaard als vroeger de lire in Italië.
Aan de andere kant stond een taxi klaar en na nog eens 2 uur rijden waren we in Siem Reap, een stadje dat vlak bij de tempel Agnkor Wat ligt. En die laatste willen we gaan bezoeken morgen.
En nu gaan we eerst wat te eten zoeken.
Overigens vielen de verwachte 14 uur rijden dus flink mee en hebben ze best wel goede wegen.