Jungle Tracking - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Hans Hofman - WaarBenJij.nu Jungle Tracking - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Hans Hofman - WaarBenJij.nu

Jungle Tracking

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

23 Augustus 2010 | Thailand, Chiang Mai

Dag 7
Toen we in het hotel waren kregen we te horen dat we om 6 uur aanwezig moesten zijn voor een breefing van de Jungle Track. Begint steeds meer op een bootcamp te lijken. Je wordt vroeg je bed uitgetrommeld, krijgt soms nauwelijks de tijd om op je gemak te eten, want "hurry we have to go further". Ik denk dat ik aan het eind van deze week al mijn sergeantsstrepen binnen heb. Staat dan weer mooi op mijn kaki tropen tenue.
Na de briefing zijn we in de stad naar de "Night bazar" geweest en hebben daar bij diverse tenjes wat te eten gehaald. Een aanrader, want alles smaakt verukkelijk en we waren nog geen 200 Bath kwijt met zijn tweetjes incl. bier en water.

Daarna terug naar het hotel om te slapen. Dat hotel wat er op de plaatjes (van 20 jaar geleden) best aardig uitzag. Alleen de onderkant van de badkamerdeur was weggerot en er was niets om je spullen aan op te hangen. Het bed bleek hier en daar wat losse sprinveren te hebben en vlak naast het hotel was een kippenfarm waar ze met z'n allen de hele nacht een wedstrijdje "wie het hardste kan kakelen" deden. Verder was het bijna de hele nacht druk met verkeer. En de airco stand recht op het bed gericht zodat je het matras met handen en voeten vast moest klemmen om niet uit bed geblazen te worden. Die hebben we dus maar snel uitgezet. In elk geval de hele nacht niet geslapen.

Dag 8
Opgestaan met een flinke koorts en na een ontbijtje gingen we op pad. Het had de hele nacht geplensd en de straat voor het hotel leek meer op een rivier. Wij dus voorzichtig in de laadbak van de truck gesprongen en op weg naar een marktje. Daar konden we zaklamp en regenjacks kopen, want die zouden we zeker nodig hebben in het dorp s'nachts. Vervolgens een ritje op een olifant en daarna lunch. Inmiddels was de koorts aardig opgelopen en zag ik roze olifantjes. En het ergste moest nog beginnen. Na de luch gingen we, met rugzakje, de jungle in.
Een wandelingetje van twee en een half uur over glibberige rotsen en paadjes naar boven. Door de zware regenval was het normale pad niet mogelijk omdat de brug weggespoeld was. Een alternatief pad dus.
Nu was Hil bij de breefing al gevraagd of ze het wel aan zou kunnen, want deze trip was eigenlijk bedoeld voor 20 jarigen. Maar al met al ging het best wel. We hebben in elk geval de maximum leeftijd voor back-packers flink omhoog geschroefd en zijn levend bij een waterval gekomen. Daar een uurtje gezwommen en in de zon zitten bakken.
Het laaste stukje was nog een uurtje wandelen naar het dorp en daar ben ik, na een douche in een primitief hok met waterslang, van ellende m'n bed ingedoken. Althans, een dun matrasje op de grond met een klamboo er overheen.
Hil is met de anderen gaan kijken bij het klaarmaken van het eten en zij heeft nog gezellig spelletjes gedaan met stokjes. Verder werden er sigaretten gedraaid van banana skin met tabak. Sommigen hadden hier ook wat "magic leaves" ingedaan. Gevolg een aantal waren stoned hetgeen de sfeer zeer ten goede kwam. De gids speelde gitaar en zong daar ook bij. In het begin best goed en naar ik begreep werd dat door die "magic leaves" steeds beter.
Verder zat er een opa bij die steeds constateerde dat zijn biertje op was en een ander dan maar moest zorgen voor aanvulling. Zo wordt je rijk en dronken tegelijk. Die man heeft een gouden leventje. In elk geval een geweldige belevenis.

Dag 9
Best wel goed geslapen en m´n koorts was flink gezakt. Het was in de vroege morgen flink gaan plenzen wat voor een extra romantische tropensfeer zorgde. Ik douchen in het 3 sterren badhok, waar het eigenlijk niet uitmaakte of ik de waterslang gebruikte of gewoon in de regen ging staan. In tropen heb je eigenlijk maar weining nodig.
Daarna ontbijt en weer op pad. 2 uur wandelen deze keer en nu was het door de nachtelijke regenval nog gladder. Best spannend dus en er waren een aantal flinke glijpartijen die volgens de gis zorgen voor een "beautifull bum". Je kont onder de modder dus.
Bij aankomst kregen we als beloning een lunch van noodles en watermeloen.

Volgende onderdeel was rafting op een bamboe vlot. Deze keer alleen een stuk ruiger als de vorige. Vooral door de hevige regenval stroomde de rivier als een gek en je zat alleen op een paar aan elkaar geknoopte dikke bamboe stokken. En de gids had er lol in om regelmatig onder laag hangende bomen door te gaan en dan luidruchtig te lachen als zijn passagiers bijna van het vloet werden gezwiept. Maar wij als stoere Hollanders gunden hem dat pleziertje niet en bleven stoer overeind.
Aan het eindpunt stond de auto klaar om ons terug te brengen naar Chiang Mai. En nu zijn we terug in ons favoriete hotel. Inmiddels is Hil nog even (een uurtje) op pad voor een Thaise massage en ziet er nu weer als herboren uit. Geregeld door de aardige receptioniste van het hotel die daar achteraf ook nog even 100 bath voor moest hebben. Hoezo heb je hier nu toch elke keer het gevoel dat je belazerd wordt??? maar dan wel met een glimlach!!!

Het kan zijn dat sommige delen wat negatief overkomen, maar we ervaren het allebij wel als een smakelijk avontuur waarbij wel elke keer weer verrast worden door wat er nu weer gaat komen. Maar het leuke is dat we heel veel mansen ontmoeten uit landen als Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, Australië, Chili en vandaag een uit Canada. Allemaal ook ongeveer vergelijkbare ervaringen en iedereen geniet, ondanks gevoel dat je voor de Thai een wandelende, onuitputtelijke geldautomaat bent, met volle teugen. Enige verschil is dat de anderen ongeveer 50% jonger zijn. Maakt ons ook weer een beetje jeugdig.

• 24 Augustus 2010 - 18:07

Marianne:

klinkt allemaal heel spannend en stoer gelukkig hil geen been of andere breuken met jullie avonturen alles goed hier hoor geen zorgen xxxxx